महाराष्ट्र पोस्टल सर्किल

               सुस्वागतम                                                                                                                                     Welcome

महाराष्ट्र डाक,

देशीय और अंतरराष्ट्रीय

 डाक सेवाएं प्रदान करते हुए।

Message from Secretary (Post) on setting up of "Payment Bank"

                       Postal Week
Message from CPMG on the occasion of
"World Post Day and National Postal Week
Celebrations -2015 
Result /eligible Candidates for Driving
Trade Test

         Press meet 

 press On the Eve of "Digital India Week"
. .

                             संपर्क अधिकारी 

अनुसूचित जाति / अनुसूचित जनजाति / अशक्त व्यक्ति तथा अन्य पिछड़ा वर्ग

संपर्क अधिकारी का नाम    :  श्री सईद रशीद

पदनाम                      : निदेशक डाक सेवाएं (मुख्यालय)

दूरभाष संख्या (कार्यालय)  :  022-22621539

दूरभाष संख्या (आवास)     :  08547884396 एवं 08976101533



                         Liaison Officer
     for SC/ST/Persons with Disabilities and OBCs

Name of the Liaison Officer : Shri Sayeed Rashid

Designation : Director Postal Services (HQ)
Office Telephone No         : 022-22621539
Residential Telephone No : 08547884396
                                              & 08767101533




Visitor No :        

blogger visitor

since 24.12.2009

 Maharashtrapost, providing domestic and international postal services.



  इतिहास/ History

  हमारे बारे में/ About Us

  हमसे सम्पर्क करें

  Contact Us
    सूचना का अधिकार/ RTI


 मेल सेवाएं
Mail services

प्रीमियम उत्पाद

Premium Products

वित्तीय सेवाएं

Financial Services

रीटेल सेवाएं/Retail Service

ग्राहक सेवा

Customer Care






अद्दतन समाचार
Latest News
Allotment of Surplus Candidates of LGO
1.  Annexure -1 for PA (LGO) Cadre
2. Annexure - 2 (General)
3. Annexure - 2 (SC /ST)
Page 1


Related Links



अधिकारी जिनसे कोई शिकायत अथवा सेवा के मामलों में संपर्क किया जाना चाहिए  

 शिकायतें दर्ज करने के लिए प्रारंभिक स्तरः-

विभाग द्वारा प्रदान की गई सेवाओं अथवा डाक विभाग के कर्मचारियों के आचरण के विषय में कोई शिकायत पोस्टमास्टर / डाकघर प्रभारी, जहाँ मामला घटित हुआ है अथवा वरिष्ठ अधीक्षक / अधीक्षक डाकघर / क्षेत्रीय पोस्टमास्टर जनरल को प्रस्तुत की जाए । वरिष्ठ अधीक्षक डाकघर / क्षेत्रीय पोस्टमास्टर जनरल के संपर्क ब्योरे जानने के लिए यहाँ क्लिक करें

यदि शिकायत का निपटान नहीं हुआ हो तोः-

यदि शिकायत का निपटान उस समय तक नहीं हुआ हो तो शिकायतकर्ता मुख्य पोस्टमास्टर जनरल के कार्यालय से संपर्क कर सकते हैं । संपर्क ब्योरे के लिए यहाँ क्लिक करें

The Officers to whom should be contacted for any compliant or service matters

Initial Level for lodging complaints:

Any  complaint  on  the  services  rendered  by  the Department and concerning behavior of employees of the  Department  of  Posts  may be  taken up with  the Postmaster / In-charge  of  the  Post  Office where  the transaction has taken place or Senior  Superintendent / Superintendent of  Post  Offices / Regional  Postmaster Generals. Click here  to know the contact details of the Senior Superintendent of Post Offices /  Regional Postmaster Generals.

If the complaint is still not settled:

If the complaint is still not settled, the complainant may approach the O/o Chief Postmaster General . Click here  for contact details.

Customer Care No.












Have your say!

Your Suggestion about this website

Copyright© 2000-2009. All Rights Reserved,

O/o CPMG, Maharashtra Circle, Mumbai - 400 001.


 Maintained by :-
Technology Cell, Circle Office, Mumbai - 400 001